Universum!?

Har nu suttit i typ två timmar och diskuterat... allt?
Gud: Gud har jag typ alltid trott var en gubbe med med skägg som folk tror skapade jorden? Heheh, tydligen så var det inte så utan bara ett lättare sätt att tänka. Eftersom det inte finns någon förklaring så är det lättare att tro på att ... typ någonting annat tar hand om det? Gud är tydligen mer än "lag" som typ tygndkraften än en man som skapa jorden...
Vad jag tycker om det är: Va? Hahah, fattar inte! O.o Eller jag fattar hur man tror (eller asså såklart olika men på ett ungefär) men inte hur det kan funka? Tyngdkraft är ju liksom fysik men gud är ju... jag tror man får ha en annorlunda tänkade hjärna än jag för att förstå...
Karma: Att det på nåt sätt jämnar ut sig och blir lika mycket dåligt som bra (om jag fattat rätt). Innan något jag... inte precis trodde på men återigen att jag inte fattar, vad kommer lagen ifrån? Känns mer som en väldigt stark känsla.
Meningen med livet: Min åsikt: Ingen. Vem skulle bry sig om jorden gick under? Ingen. Det skulle inte finnas någon kvar (som var medvetande om jorden existens iaf) som skulle sörja. Hur kan det då finnas en mening med livet? Jag tror dock att man kan hitta något som känns som meningen med livet. Lite det som det går ut på? Så att meningen med livet på nåt sätt är att hitta meningen med livet?
Aliens: Jag tror helt klart på aliens. Universum är stort. Allvarligt talat, tänk lite. Rymden tar aldrig slut och är alltså oändlig men vad är oändlig? Rymden måste vara oändlig eller så är det någonting utanför rymden men isf, vad? Allting kan ju aldrig ta slut. Det måste ju alltid vara någonting utanför. Är det bara jag som får ont i huvudet? Iallafall så kan ni tänka er hur stort det är? Fast nej... det kan ni nog inte, men vi vet ju att finns andra galaxer? Vi vet inte vad som finns i däremot. Med tanke på universums (alltings) storlek så finns det antagligen väldigt många mer galaxer. Det känns ju då... konstigt (?) att tro att vi är den enda planeten som har rätt temperatur för att något skulle kunna överleva, eller att det bara är i denna temperaturen man kan överleva.
Anledningen till att vi tror att det inte kommer att komma aliens hit är att vi vet inte hur man kommer in i andra galaxer så då vet inte dom hur man kommer hit. Känns ju jättedumt. Det är ju inte precis omöjligt att ha en mer välutvecklad hjärna än vi? Med tanke på att vi tänker på helt andra sätt än t.ex. elefanter (skulle jag tro iaf) så är det väl inte omöjligt att det finns någonting som tänker på något annat, smartare, sätt än vi? Eller bara att rasen började utvecklas före människan? Tolka inte detta på fel sätt, jag tror inte att det är gröna, slime bläckfiskar men är det så svårt att tro att det finns någonting (vad som helst) som är smartare än oss när allt är så stort?
Inget av detta är menat på ett sätt för att se ner på någon eller att säga att någon har fel! Jag har ju egentligen ingen aning, det har ju ingen, men det är såhär det känns lättast för mig att tro!
Konstigt inlägg kanske men aja... puss! <3
Förlåt för att det blir så lite bilder... ska fixas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0